Акафист ко пресвятой богородице

Радуйся, Невеста Неневестная: что нужно знать о Субботе акафиста

акафист ко пресвятой богородице

Она спасает города от кровожадных захватчиков. Она молится над колыбелями будущих святых. Она берёт на поруки кающихся развратниц. Она утешает плачущих матерей. Она приходит на помощь там, где помощи ждать неоткуда. Она смотрит с икон в каждом доме, где живут православные И в эту субботу мы будем славить Её.

В общем-то, прославляем Пресвятую Богородицу мы всегда. Читаем ли канон какому-либо святому, готовимся ли ко Причастию, молимся ли вечером в храме или утром дома – всегда и везде Святая Церковь нам предлагает вознести хвалу и подать прошения Пречистой Деве. Да нас и уговаривать не надо – мы сами на Неё надеемся, и Ею хвалимся, перед Ней плачем в скорби, Её иконы лобызаем в радости.

Самый древний акафист

Сегодня вечером мы начнём праздновать удивительное торжество, которое называется Суббота акафиста, или Похвала Пресвятой Богородицы.

Акафисты любимы в народе, православные часто читают их дома – Иисусу Сладчайшему, святителю Николаю Чудотворцу, преподобному Серафиму Саровскому Поют и в храмах после службы – каждый день разным святым.

Но вот оказывается, что самый древний акафист, по образцу которого написаны все остальные – это акафист Пресвятой Богородице. Он есть у нас в молитвословах, начинается со слов «Взбранной Воеводе победительная», и написан давным-давно, тысячу лет назад в честь избавления Константинополя от вражеских полчищ.

Радуйся, Избавительница от бед!

Кто смотрел фильм Тарковского «Страсти по Андрею», наверняка сердцем запомнил сцену, где народ молится в храме-крепости (раньше именно так и строили), а в это время татарские наёмники бревном пытаются выбить двери в церковь. Это очень страшно – знать, что ещё чуть-чуть, и в толпу врежутся безжалостные убийцы на конях, размахивая саблями направо-налево. И бежать некуда. Только – в молитву.

Вот так когда-то молились и жители Константинополя. Эти жители знали, что завоеватели уже на подходе, и что скоро они высадятся в городе, и город будет взят, и тогда – пиши пропало. И в этот страшный час горожане собираются вокруг пояса и ризы Пресвятой Богородицы, хранящихся во Влахернском храме, и перед чудным образом возносят слёзные молитвы к Той, что никогда не посрамляет обращающихся к Ней.

Так вышло и на этот раз – неприятельский флот был разбит страшным ураганом, а Константинополь спасён. И в память об этом чуде составляется акафист, который мы с вами можем видеть в своих молитвословах. В память о чуде остаётся и праздник – Похвала Пресвятой Богородицы. Он отмечается в субботу пятой седмицы Великого поста, и торжественное богослужение насыщено многими смыслами, среди которых выделяется не тема спасения от захватчиков, а уже нечто вневременное – Благовещение.

Начинаем праздновать Благовещение

Этот ни с чем не сравнимый весенний праздник мы встретим только 7 апреля, но можно сказать, что начинаем его отмечать мы в Субботу акафиста. Сейчас нет возможности подробно расписывать богослужебные тексты, которые напомнят нам вечером о Благовещении, но готовясь к походу в храм, почитайте что-нибудь об этом празднике, вспомните смирение кроткой Девы перед волей о Ней Бога, и попросите у Неё помощи с таким же доверием и радостью воспринимать подаваемые нам от Бога повороты судьбы.

Когда читаем сам акафист?

Ну и центральной особенностью Субботы акафиста будет, конечно, чтение акафиста Пресвятой Богородице. Оно произойдёт в пятницу вечером, причём батюшка прочтёт не всё сразу, а разделит акафист на четыре части.

Священник выйдет из алтаря на середину храма, хор (а мы – вместе с ним) медленно и красиво споёт кондак «Взбранной Воеводе», потом будет прочитана первая часть акафиста, затем снова «Взбранной Воеводе», и батюшка возвращается в алтарь.

В это время будут читаться псалмы, затем ектения, и снова священник выйдет на середину храма, и прочтёт вторую часть акафиста, и т.д.

Стоит перевести

«Взбранной Воеводе»

«Взбранной Воеводе» – песнопение понятное, да не совсем. Мы приведём его сейчас в переводе Николая Нахимова:

«Тебе, высшей Военачальнице, избавившись от бед, мы, недостойные рабы Твои, Богородица, воспеваем победную и благодарственную песнь. Ты же, имеющая силу непобедимую, освобождай нас от всяких бед, чтобы мы взывали к Тебе: радуйся, Невеста, в брак не вступившая!».

Настоящая Мама

Наверное, очень многие из тех, кто читает эти строки, воспринимает Пресвятую Богородицу как близкого человека. Она и вправду родная для нас, христиан – Сам Господь, будучи уже на Кресте, усыновил нас Ей, сказав апостолу Иоанну: «Се, Матерь твоя».

С тех пор Она – настоящая Мама – переживает о каждом из нас, молится о каждом из нас, просит Своего Сына помочь нам, исцелить нас, вразумить и помиловать нас.

А мы, подразумевая Её несравненное величие (выше херувимов и серафимов), отличаем Пресвятую Богородицу от всех святых, и просим не помолиться о нас Богу, а по-другому, дерзновенно и искренне говорим: «Спаси нас!».

Кричите, и Она придёт

Если будет вам очень плохо, если тучи сгустятся над головой и гром загремит, и молния засверкает, и послышатся гортанные крики за воротами и мерные удары по готовой вот-вот поддаться двери – кричите Пресвятой Богородице.

Если демоны воспользуются вашей усталостью после работы, и вы разозлитесь, и сердце закипит раздражением на близких, и чёрные слова начнут слетать с окаянных губ – закройте рот, и просите, чтобы вас успокоила Пресвятая Богородица.

Если родной вам человек на ваших глазах побежит к краю пропасти, и вы начнёте кричать и понесётесь за ним, а ноги не будут догонять, и край всё ближе – поднимайте глаза к Небу, и зовите Пресвятую Богородицу, и Она Сама скажет несчастному всё то, что не смогли сказать вы, и Своей рукой отведёт его от бездны.

Если гордость вместе с беспечностью проскользнут в вашу жизнь вслед за внешним благополучием и отсутствием бед, если суета и земные дела захватят вас в свои сети, если всё реже и реже вы станете обращаться к Богу, и покой начнёте искать не в Нём, а в хорошем фильме и вкусном ужине – разгневайтесь на себя, и начните читать со вниманием чудный акафист Пресвятой Богородице – и Она вытянет вас из равнодушия и чёрствости.

Что бы ни случилось в вашей жизни, обращайтесь к Ней и разговаривайте с Ней, просите Её и умоляйте Её, хвалите Её и славьте Её, пойте Ей: «Радуйся, Невесто Неневестная». И тогда любовь Той, что стала нам Матерью, будет видимо озарять наш жизненный путь, и Её пречистая рука будет всегда указывать нам на Того, в Ком наше спасение и успокоение.

ЭТО ИНТЕРЕСНО:  Канон молебный ко пресвятой богородице на русском языке

Пресвятая Богородица, спаси нас!

Источник: https://tatmitropolia.ru/all_publications/publication/?id=64470

Акафисты — что это такое. Как правильно акафист читать Господу, Богородице и святым

акафист ко пресвятой богородице

Акафист- что это
Как правильно читать акафист
Акафисты Господу и Кресту
Акафисты Божией Матери
Акафисты святым

Что такое акафист

Акафист — это хвалебная песнь или торжественный гимн, который написан в честь Христа, Божией Матери или святому. Его читают обращаясь к конкретному святому, чтобы он помог при разрешении каких-то дел или просто для утешения.
«Неседальное пение» — так переводится акафист с древнегреческого языка.

И этот перевод означает, что читать или слушать акафист нужно стоя, сидеть нельзя, исключение составляют лишь больные люди.Акафист принято читать, стоя лицом к иконе того святого или события, во имя и честь которого исполняется славление. При отсутствии иконы можно прийти в храм и здесь прочитать акафист.

 Если и этой возможности нет, то вполне допустимо читать акафисты, стоя лицом к востоку.

Господь Иисус Христос так учил нас молиться:

«Ты же, когда молишься, войди в комнату твою и, затворив дверь твою, помолись Отцу твоему, Который втайне; и Отец твой, видящий тайное, воздаст тебе явно»(Мф.6,6).

Святые отцы так объясняют эти слова — неважно, где человек молится, главное, чтобы молитва была в сердце.

Акафист состоит из разных частей — кондаков и икосов.Кондак представляет собой небольшую песнь, кратко описывющую какую-либо историю или поступок, который совершил святой.

Икос — это тоже восхваляющая песнь, которая более расширенно раскрывает то событие, которое воспето в предыдущем кондаке.Например, в пятом икосе будет идти речь о том же событии, что и в пятом кондаке, но более подробно.

Также вместе с чтением акафиста читают тропари, которые похожи на кондаки — это тоже небольшая восхваляющая песнь, посвященная святым или в честь какого-то события, праздника.

Порядок чтения акафиста

Порядок чтения акафистов такой же, как обычных молитв- обычно сначала читают начальные молитвы (например, как в утренних молитвах по «Отче наш»), а потом и сам акафист. Можно совместить утреннее или вечернее правило с чтением акафиста.

В этом случае второй раз прочитывать начальные молитвы не нужно, а читать акафист можно после молитв до конечной молитвы «Достойно есть».

Но и чтение только одного акафиста не будет считаться ошибкой, самое главное в чтении акафиста, также, как и в чтении любых других молитв, это искренняя вера в Бога (подробнее  в статьях как нужно молиться и учитесь молиться) и глубокое почитание святого, которому читается акафист.

Полное правило чтения акафистов:

  • Моли́твами святых оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.
  • Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́
  • Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.(От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читаем: «Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х живо́т даровав» (трижды). От Вознесения до Троицы ее не читаем вообще.
  • Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святый Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)
  • Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
  • Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святый, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
  • Го́споди, поми́луй. (Трижды).
  • Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
  • Отче наш.
  • Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)
  • Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон)
  • Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему. (Поклон)
  • Псалом 50.
  • Символ веры

Читать акафист
После акафиста:

  •  Достойно есть(От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается припев и ирмос 9-й песни Пасхального канона:А́нгел вопия́ше Благода́тней: Чи́стая Де́во, ра́дуйся! И па́ки реку́: ра́дуйся! Твой Сын воскре́се тридне́вен от гро́ба и ме́ртвыя воздви́гнувый; лю́дие, весели́теся! Свети́ся, свети́ся, но́вый Иерусали́ме, сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ возсия́. Лику́й ны́не и весели́ся, Сио́не. Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, о воста́нии Рождества́ Твоего́)
  • Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
  • Го́споди, поми́луй. (Трижды).
  • Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (или святым, которым читался акафист, если Господу или Богородице, то ничего не произносим) и всех святых, поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь.(Если Кресту — силою Честнаго и Животворящего Креста, если Ангелам — Честных Небесных Сил Бесплотных)
ЭТО ИНТЕРЕСНО:  Молитва за крестников

АКАФИСТЫ БОГОРОДИЦЕ

АКАФИСТЫ АНГЕЛАМ И СВЯТЫМ

Сначала размещены акафисты Архангелам и Бесплотным Силам, а затем сортировка акафистов происходит по именам: Алексий, Андрей Первозванный, Василий Великий, Вера Надежда Любовь и т.д.

Икона Божией Матери Неопалимая Купина

Источник: http://hram-kupina.ru/akafisty/

Акафист Божией Матери + Православный Церковный календарь

акафист ко пресвятой богородице

Кондак: ВзбраннойВоеводе победительная, яко избавльшеся от злых,благодарственная восписуем Ти раби ТвоиБогородице: но яко имущая державу непобедимую, отвсяких нас бед свободи, да зовем Ти: РадуйсяНевесто Неневестная.

Икос 1: Ангелпредстатель с небесе послан бысть, рещиБогородице: радуйся! и со безплотным гласомвоплощаема Тя зря Господи, ужасашеся и стояше,зовый к Ней таковая: радуйся, Еюже радостьвозсияет: радуйся, Еюже клятва исчезнет. Радуйся,падшаго Адама воззвание: радуйся, слез Евиныхизбавление.

Радуйся, высото неудобовосходимаячеловеческими помыслы: радуйся, глубинонеудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, якоеси Царево седалище: радуйся, яко носиши Носящаговся. Радуйся, звездо являющая Солнце: радуйся,утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюжеобновляется тварь: радуйся, Еюже покланяемсяТворцу.

Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 2: Видящисвятая Себе в чистоте, глаголет Гавриилудерзостно: преславное твоего гласанеудобоприятельно души Моей является: безсеменнагобо зачатия рождество како глаголеши, зовый:Аллилуиа.

Икос 2: Разумнедоразумеваемый, разумети Дева ищущи, возопи кслужащему: из боку чисту, сыну како есть родитисямощно, рцы Ми? К Нейже он рече со страхом, обачезовый сице: радуйся, совета неизреченнаготаиннице: радуйся, молчания просящих веро.Радуйся, чудес Христовых начало: радуйся, веленийЕго главизно.

Радуйся, лествице небесная, еюжесниде Бог: радуйся, мосте преводяй сущих от землина небо. Радуйся, ангелов многословущее чудо:радуйся бесов многоплачевный струпе. Радуйся, Светнеизреченно родившая: радуйся, еже како, ниединагоже научившая. Радуйся, премудрыхпревосходящая разум: радуйся, верных озаряющаясмыслы.

Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 3: СилаВышняго осени тогда к зачатию браконеискусную, иблагоплодная Тоя ложесна, яко село показа сладкое,всем хотящим жати спасение, внегда пети сице:Аллилуиа.

Икос 3: ИмущиБогоприятную Дева утробу, востече ко Елисавети:младенец же оноя абие познав Сея целование,радовашеся, и играньми яко песньми вопияше кБогородице: радуйся, отрасли неувядаемыя розго:радуйся, плода безсмертнаго стяжание. Радуйся,Делателя делающая Человеколюбца: радуйся, Садителяжизни нашея рождшая.

Радуйся, ниво, растящаягобзование щедрот: радуйся, трапезо, носящаяобилие очищений. Радуйся, яко рай пищныйпроцветаеши: радуйся, яко пристанище душамготовиши. Радуйся, приятное молитвы кадило:радуйся, всего мира очищение. Радуйся, Божие ксмертным благоволение: радуйся, смертных к Богудерзновение. Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 4: Бурю внутрьимея помышлений сумнительных, целомудренный Иосифсмятеся, к Тебе зря небрачней, и бракоокрадованнуюпомышляя, Непорочная: уведев же Твое зачатие отДуха Свята, рече: Аллилуиа.

И паки кондак: Взбранной Воеводе:

2-я часть Акафиста

И паки глаголем кондак: Взбранной Воеводе:

И другия икосы и кондаки,6:

Икос 4: Слышашапастырие ангелов поющих плотское Христовопришествие, и текше яко к Пастырю, видят Сего якоАгнца непорочна, во чреве Мариине упасшася, Южепоюще реша: радуйся, Агнца и Пастыря Мати:радуйся, дворе словесных овец. Радуйся, невидимыхврагов мучение: радуйся, райских дверейотверзение.

Радуйся, яко небесная срадуютсяземным: радуйся, яко земная сликовствуют небесным.Радуйся, апостолов немолчная уста: радуйся,страстотерпцев непобедимая дерзосте. Радуйся,твердое веры утверждение: радуйся, светлоеблагодати познание. Радуйся, Еюже обнажися ад:радуйся, Еюже облекохомся славою.

Радуйся НевестоНеневестная.

Кондак 5: Боготечнуюзвезду узревше волсви, тоя последоваша зари: и якосветильник держаще ю, тою испытаху крепкаго Царя:и достигше Непостижимаго, возрадовашася Емувопиюще: Аллилуиа.

Икос 5: Видеша отроцыхалдейстии на руку Девичу, Создавшаго рукамачеловеки, и Владыку разумевающе Его, аще и рабийприят зрак, потщашася дарми послужити Ему, ивозопити Благословенней: радуйся, звездынезаходимыя Мати: радуйся, заре таинственнаго дне.Радуйся, прелести пещь угасившая: радуйся, Троицытаинники просвещающая.

Радуйся, мучителябезчеловечнаго изметающая от начальства: радуйся,Господа Человеколюбца показавшая Христа. Радуйся,варварскаго избавляющая служения: радуйся, тименияизымающая дел. Радуйся, огня поклонение угасившая:радуйся, пламене страстей изменяющая. Радуйся,верных наставнице целомудрия: радуйся, всех родоввеселие.

Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 6:Проповедницы богоноснии бывше волсви, возвратишасяв Вавилон, скончавше Твое пророчество: ипроповедавше Тя Христа всем, оставиша Ирода якобуесловяща, не ведуща пети: Аллилуиа.

Икос 6: Возсиявый воЕгипте просвещение истины, отгнал еси лжи тьму:идоли бо его Спасе, не терпяще Твоея крепости,падоша. Сих же избавльшиися вопияху к Богородице:радуйся, исправление человеков: радуйся,низпадение бесов. Радуйся, прелести державупоправшая: радуйся, идольскую лесть обличившая.

Радуйся море, потопившее фараона мысленнаго:радуйся, каменю, напоивший жаждущия жизни.Радуйся, огненный столпе, наставляяй сущия вотьме: радуйся, покрове миру, ширший облака.Радуйся пище, манны приемнице: радуйся, сладостисвятыя служительнице. Радуйся, земле обетования:радуйся, из неяже течет мед и млеко.

РадуйсяНевесто Неневестная.

Кондак 7: ХотящуСимеону от нынешняго века претавитися прелестнаго,вдался еси яко Младенец тому: но познался еси емуи Бог совершенный. Темже удивися Твоейнеизреченней премудрости, зовый: Аллилуиа.

И паки кондак: Взбранной Воеводе:

3-я часть Акафиста

И по возгласе, кондак: Взбранной Воеводе:

И чтем другия шесть икосов икондаков.

Икос 7: Новую показатварь явлься Зиждитель, нам от Него бывшим, избезсеменныя прозяб утробы, и сохранив Ю, якоже бе,нетленну. Да чудо видяще воспоим Ю, вопиюще:радуйся, цвете нетления: радуйся, венчевоздержания. Радуйся, Воскресения образоблистающая: радуйся, ангельское житие являющая.

Радуйся древо светлоплодовитое, от негоже питаютсявернии: радуйся древо благосеннолиственное, имжепокрываются мнози. Радуйся, во чреве носящаяИзбавителя плененным: радуйся, рождшая Наставниказаблуждшим. Радуйся, Судии праведнаго умоление:радуйся, многих согрешений прощение.

Радуйся,одеждо нагих дерзновения: радуйся, любы всякоежелание побеждающая. Радуйся НевестоНеневестная.

Кондак 8: Странноерождество видевше, устранимся мира, ум на небесапреложше: сего бо ради высокий Бог, на земли явисясмиренный Человек, хотяй привлещи к высоте, Томувопиющия: Аллилуиа.

ЭТО ИНТЕРЕСНО:  Молитва марии египетской

Икос 8: Весь бе внижних, и вышних никакоже отступи неописанноеСлово: снизхождение бо Божественное, непрехождение же местное бысть, и рождество от ДевыБогоприятныя, слышащия сия: радуйся, Боганевместимаго вместилище: радуйся, честнаготаинства двери.

Радуйся, неверных сумнительноеслышание: радуйся, верных известная похвало.Радуйся, колеснице пресвятая, Сущаго на херувимех:радуйся, селение преславное, Сущаго на серафимех.Радуйся, противная в тожде собравшая: радуйся,девство и рождество сочетавшая. Радуйся, Еюжеразрешися преступление: радуйся, Еюже отверзесярай.

Радуйся, ключу Царствия Христова: радуйся,надеждо благ вечных. Радуйся НевестоНеневестная.

Кондак 9: Всякоеестество ангельское удивися, великому Твоеговочеловечения делу: неприступнаго бо яко Бога,зряше всем приступнаго Человека, нам убоспребывающа, слышаща же от всех: Аллилуиа.

Икос 9: Ветиямноговещанныя, яко рыбы безгласныя, видим о ТебеБогородице: недоумевают бо глаголати, еже како, иДева пребываеши, и родити возмогла еси? Мы жетаинству дивящеся, верно вопием: радуйся,премудрости Божия приятелище: радуйся, промышленияЕго сокровище.

Радуйся, любомудрыя немудрыяявляющая: радуйся, хитрословесныя безсловесныяобличающая: радуйся, яко обуяша лютии взыскателе:радуйся, яко увядоша баснотворцы. Радуйся,афинейская плетения растерзающая: радуйся,рыбарския мрежи исполняющая. Радуйся, из глубиныневедения извлачающая: радуйся, многи в разумепросвещающая.

Радуйся, кораблю хотящих спастися:радуйся, пристанище житейских плаваний. РадуйсяНевесто Неневестная.

Кондак 10: Спастихотя мир, Иже всех Украситель, к сему самообетованприиде, и Пастырь сый яко Бог, нас ради явися понам Человек: подобным бо подобное призвав, яко Богслышит: Аллилуиа.

И паки кондак: Взбранной Воеводе:

4-часть Акафиста

И паки поем кондак: Взбранной Воеводе:

И чтем оставльшияся шесть икосов икондаков.

Икос 10: Стена есидевам Богородице Дево, и всем к Тебе прибегающим:ибо небесе и земли Творец устрои Тя Пречистая,вселься во утробе Твоей, и вся приглашати Тебенаучив: радуйся, столпе девства: радуйся, дверьспасения: радуйся, начальнице мысленнаго наздания:радуйся, подательнице Божественныя благости.

Радуйся, Ты бо обновила еси зачатыя студно:радуйся, Ты бо наказала еси окраденныя умом.Радуйся, тлителя смыслов упражняющая: радуйся,сеятеля чистоты рождшая. Радуйся, чертожебезсеменнаго уневещения: радуйся, верных Господевисочетавшая. Радуйся, добрая младопитательницедевам: радуйся, невестокрасительнице душ святых.

Радуйся Невесто Неневестная.

Кондак 11: Пениевсякое побеждается, спростретися тщащееся комножеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бопеска песни аще приносим Ти Царю Святый, ничтожесовершаем достойно, яже дал еси нам Тебе вопиющим:Аллилуиа.

Икос 11:Светоприемную свещу, сущим во тьме явльшуюся, зримсвятую Деву: невещественный бо вжигающи огнь,наставляет к разуму Божественному вся, зарею умпросвещающая, званием же почитаемая, сими.Радуйся, луче умнаго солнца: радуйся, светилонезаходимаго света.

Радуйся, молние душипросвещающая: радуйся, яко гром, врагиустрашающая. Радуйся, яко многосветлое возсияваешипросвещение: радуйся, яко многотекущую источаеширеку. Радуйся, купели живописующая образ: радуйся,греховную отъемлющая скверну. Радуйся, бане,омывающая совесть: радуйся чаше, черплющаярадость.

Радуйся, обоняние Христова благоухания:радуйся, животе тайнаго веселия, радуйся НевестоНеневестная.

Кондак 12: Благодатьдати восхотев долгов древних, всех долгов решительчеловеком, прииде Собою ко отшедшим Тогоблагодати: и раздрав рукописание, слышит от всехсице: Аллилуиа.

Икос 12: Поюще ТвоеРождество, хвалим Тя вси, яко одушевленный храмБогородице: во Твоей бо вселився утробе, содержайвся рукою Господь, освяти, прослави, научи вопитиТебе всех: радуйся, селение Бога и Слова: радуйся,святая святых большая.

Радуйся, ковчежепозлащенный Духом: радуйся, сокровище животанеистощимое. Радуйся, честный венче царейблагочестивых: радуйся, честная похвало иереевблагоговейных. Радуйся, Церкве непоколебимыйстолпе: радуйся, царствия нерушимая стено.Радуйся, Еюже воздвижутся победы: радуйся, Еюженизпадают врази.

Радуйся, тела моего врачевание:радуйся, души моея спасение. Радуйся НевестоНеневестная.

Кондак 13: О всепетаяМати, рождшая всех святых Святейшее Слово,нынешнее приемши приношение, от всякия избавинапасти всех, и будущия изми муки, Тебе вопиющих:Аллилуиа.

Сей кондак глаголи трижды.

И паки чтется 1-й икос: Ангелпредстатель:

Икос 1: Ангел предстатель снебесе послан бысть, рещи Богородице: радуйся! исо безплотным гласом воплощаема Тя зря Господи,ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: радуйся,Еюже радость возсияет: радуйся, Еюже клятваисчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание:радуйся, слез Евиных избавление.

Радуйся, высотонеудобовосходимая человеческими помыслы: радуйся,глубино неудобозримая и ангельскима очима.Радуйся, яко еси Царево седалище: радуйся, яконосиши Носящаго вся. Радуйся, звездо являющаяСолнце: радуйся, утробо Божественнаго воплощения.Радуйся, Еюже обновляется тварь: радуйся, Еюжепокланяемся Творцу.

Радуйся НевестоНеневестная.

И паки кондак: Взбранной Воеводе:

Версия для печати

Источник: http://days.pravoslavie.ru/design/canon.php?id=62

О молитвенном правиле в дни празднования святой пасхи — лампада

Во все дни Пасхальной седмицы – первой недели после праздника Воскресения Христова – вместо вечерних и утренних молитв поются или читаются Часы Пасхи. Все молитвословия (в том числе и благодарственные молитвы по Святом Причащении) предваряются троекратным чтением тропаря Пасхи.

На светлой седмице (1-я седмица после Пасхи)

Во все дни Пасхальной седмицы – первой недели после праздника Воскресения Христова – вместо вечерних и утренних молитв поются или читаются Часы Пасхи.

Все молитвословия (в том числе и благодарственные молитвы по Святом Причащении) предваряются троекратным чтением тропаря Пасхи: «Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав».

При этом псалмы и молитвы с Трисвятого («Святый Боже») по «Отче наш» (с тропарями после него) не читаются.

Готовящиеся к Причастию, вместо Покаянного Канона ко Господу Иисусу Христу и Канона ко Пресвятой Богородице должны прочитать Канон Пасхи+Последование ко Святому Причащению.

Со 2-й седмицы по Пасхи до Вознесения

Со второй седмицы по Пасхе вновь начинается чтение обычных утренних и вечерних молитв, а также Правила ко Святому Причащению, включающему каноны ко Господу Иисусу Христу, Пресвятой Богородице, Ангелу Хранителю и Последование ко Святому Причащению. Однако необходимо обратить внимание на следующие особенности.

До праздника Вознесения Господня, накануне которого совершается отдание праздника Пасхи, вместо молитвы Святому Духу («Царю Небесный») трижды читается тропарь Пасхи («Христос воскресе из мертвых»).

От Вознесения до Троицы

От Вознесения же до дня Святой Троицы молитвословия начинаются с Трисвятого («Святый Боже»).

Молитва Святому Духу («Царю Небесный») не читается и не поется до праздника Святой Троицы.

До дня Святой Троицы отменяются и земные поклоны.

Источник: https://lampada.in.ua/2020/04/o-molitvennom-pravile-v-dni-prazdnovaniya-svyatoy-pashi/

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Древо Жизни
Векторный брак по знакам зодиака

Закрыть